TOP BIG BANG

TOP BIG BANG

Friday, April 6, 2012

ESOK..ESKO..DAN ESOK...

aku mengaku...
aku pengecut...
aku takut nk berkawan rapat..
aku blom pnh ade best friend...

kalau hati aku ibarat cermin,
cermin ni dah retak seribu..
aku terpakse jage sebelum cermin ni pecah berderai..
kenapa aku kate hati aku da beku..
sbb aku kne beku kan cermin tu..
bg die tak pecah berderai-derai..

kekuatan aku dah lama hilang..
org yg aku percaye pnh khianat aku..
org yg aku percaye tgglkan aku..
org yg aku percaye pergi.....
sorang..sorang..sampai dah takde lagi....
bile nk bina persahabatan baru..
betapa ssh nk bina,
tp begitu senang nk berderai..

kawan, cume suke bile kite senyum,
bile kite gembire bile kite enjoy.
tp bile kite sedih die takde..
die hilang, die marah, die tak suke...
kl ade yg nk mendengar..
tp die akan komen, die akan nilai habis-habisan..
kdg2 tak membina langsung..
yg kite nk tanak kene telan juge la...

tu bile sedih, bile kite marah lagi sume lari..
sume takut..tak sorang brani rapat..
takot kne terkam..takot kne maki on the spot..
kenape perlu lari?
dok je sebelah org yg tgh marah tu..
dok je sampai die sejuk..
tp kl dah kne halau tak payah nk sentap lebih2..
marah tu sbb setan tgh berkeliaran kat kepale..
ape yg die ckp tayah la amek kesah..
tp ni amek kesah sgt..
nk pulak kite tgh marah, die bg komen tak membina..
tu mmg mintak kene marah double decker le...

bkn ke berkawan tu kene trime baik dan buruk kawan kite tu?
tp nape baik je nk trime yg buruk tanak trime??
nobody perfect....

dan sekarang aku menangis lagi sbb isu yg same..
dah sampai bile nk berlagak tabah..
dah sampai bile nk berlagak kuat..
dah sampai bile nk menegakkan ego takde kawan pon ok..
dah sampai bile nk berlagak bertahan?
dah sampai bile nk berlagak sume ok?

perlu ke jd org lain utk di sukai?
perlu ke berubah utk buat org suke?
perlu ke nk pakse org suke kite?
perlu ke nk menangis bile die dah tanak kawan?
perlu ke bersedih bile takde yg amek berat?
perlu ke menangis bile takde yg sayang?
perlu ke tak tido memikirkan masalah2 ni?

kalau tak fikir hari ni,
esok2 kne fikir jugak..
kalau tak jd hari ni,
esok2 akan jadi jugak..
kalau tak menangis hari ni,
esok2 akan menangis jugak..

sentiasa ade esok,
walaupun tataw esok tu sedih atau gembira..
yg tau esok ade..esok, esok,esok....
kl panjang umur....








No comments:

Post a Comment