TOP BIG BANG

TOP BIG BANG

Friday, April 6, 2012

PERGI..PERGI..DAN PERGI...

dari dulu lagi..
aku asyik bermasalah negare dgn kwn..
ape masalahnye?
aku pon tataw..aku rase masalahnye cume..
kenape aku kne fikir ape masalahnye??
salah ke?
aku tanak sshkan org?
salah ke?
aku tanak membebankan org?
salah ke?

aku pernah tanak dan tanak berkawan rapat dgn org..
sbb ape..persahabatan tu walaupun kite percaye kan die,
suke kwn dgn die, perlukan die,
die tak semesti perlukan kite.
bak kate org, berkawan biar seribu..beribu ribu..
kwn rapat ni pun bleh bertukar tukar la kn?
sbb kawan nk beribu.
khianat sorang kawan, masih ade lagi kawan yg lain.
tak puas hati dgn kwn ni, bleh kawan ngn org lain.

tp ape perasaan org yg dah anggap kwn baik die sornag,
tp kwn baik die ade ramai lg kawan baik?
mcm mne?
kite pon kne cr kwn lain kn?
kenape dan kenape kite kne selesaikan puzzle yg mmg scr lahiriahnye mmg takde jwpn?
go on with your life.. find another friend..

kau dah tanak kongsi rahsie ngn aku..
nape?
aku pnh bocorkan rahsie ko ke?
sbb ko lg suke cerite ngn org lain..
so aku biarkan..
aku tak kesah..perlu ke pakse?

kau sakit hati sbb aku kuat sentap..
aku tak penah pakse ko trime,
aku tak pnh pakse ko pujuk.
aku biarkan diri aku berseorangan..
salah ke?

aku tanak cerite masalah aku,
sbb aku ko ssh hati..
so aku diamkan diri.
tp ko rase mcm aku jauhkan diri..
mmg la..aku tanak sshkan ko..
salah ke aku pk camtu?

dan utk kau, kau dan kau lagi,
aku malas nk amek taw hal ko..
aku malas nk jd penyebok..
tp aku tak pnh menolak kl ko mntk tolong..
aku tak pnh tarik muke..
aku senyum walaupun aku tau ko kutuk aku..
salah ke aku jauhkan diri?
bkn tanak berkawan..
aku tanak ko lagi tak suke dgn aku..

kau tak suke aku mcm bdk2..
tp kau jugak tak dpt trime aku tbe2 matang..
kau kate aku menipu..

ko kate aku kuat sentap...
hidup aku bkn sll bahagie,bkn sll gembira.
aku ssh hati, aku sakit hati, aku tak gembira..
salah ke?
kau tak suke aku tak hepy,
tp sbg sorang kwn ko marah sbb aku moody..
ko buat aku lg down..
ko pnh tahu?
mesti tataw sbb esok aku dah ok dgn ko tp ko masih lagi tak puas hati..

ade org yg wlpon kite buat baik,
tp kl die dah tak suke,
tetap jugak tak suke..
tetap juge nk kutuk,
tetap juge nk ngumpat..

ade org perlukan privasi,
kite bg die privasi tu..

ade org suke berkawan..
kite sbg kawan..
biarkan die berkawan..
kite tak boleh memiliki hati setiap kawan kite...

kalau masalah ni masih lagi berlanjutan..
sama ada aku yg pergi, pergi dan pergi..

atau biar je...aku berperang dgn diri aku sendiri......














1 comment:

  1. truslah mencari kwn.... biar pon pahit.. tp igt pengalaman mengajar kita... jd buang keruh amik yg jernih.... ^^

    ReplyDelete